Лісова педагогіка в дитячих садках

Лісова педагогіка і сталий розвиток у дошкільній та початковій шкільній освіті у Словаччині є основною ідеєю проєкту, відомого під назвою «LESPED». Він діє при підтримці Словацького дослідницького агентства розвитку і виконується Constantine the Philosopher University в м. Нітра у співпраці з Національним лісовим центром у Зволені (Словаччина).

Реалізація проєкту розпочалася в 2019 році, її головна мета – розробити модель лісової педагогіки в рамках дошкільної та початкової освіти з особливою увагою до природознавчих тем.

Модель зосереджується на освіті дитячих садків та учнів молодшого шкільного віку, одночасно зміцнюючи знання вихователів дитячих садків, вчителів початкових класів, вчителів шкільних клубів та лісових педагогів. Акцентовано увагу на філософії виховання та дидактичних можливостях лісової педагогіки.

У рамках проєкту необхідно впровадити лісову педагогіку в школах та в родинах, розвивати навички та знання про природу за допомогою методів лісової педагогіки у природному, лісовому середовищі.

Буде розроблено спеціалізований методичний матеріал Лісової педагогіки для педагогічних працівників (викладачів, педагогів), спеціальний навчальний матеріал для лісових педагогів та підручники для студентів університету.

Поки що проведено дві програми: «Різдвяна ялинка з лісу» та «Ліс у тиші», в якій взяли участь близько 300 дітей із дитячих садків та учнів початкових класів у містах Зволен, Нітра, Глоговець та Кремниця. Обидві програми залучили не лише дітей, а й вчителів. Незабаром будуть підготовлені ще дві програми: «Ліс, який сховався у книжці» та «Лісова олімпіада».

Результати досліджень під час проєкту збагатять педагогічну науку, яка включає дошкільну освіту, шкільну освіту, університетську освіту, сімейну та позашкільну освіту.

Інновація навчальної та дидактичної практики за допомогою діяльності, яку проводять лісові педагоги, є важливою перевагою проєкту. Ці заходи значно підвищать екологічну обізнаність та освіту про сталий розвиток.

Цей проєкт є першим у галузі лісової педагогіки, це дослідження проводиться у співпраці з педагогами та освітянською спільнотою, воно передбачає великий внесок не лише в розвиток лісової педагогіки Словаччини, а й інших країн.

Газета “Природа і суспільство”

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Top