Інформаційні системи

Інтернет-платформа реєстрації FSC-заяв доступна вже сьогодні.

Сучасний розвиток суспільства неможливий без використання новітніх інформаційних систем. Не є виключенням й міжнародна неурядова організація – FSC (Forest Stewardship Council), що перекладається як Лісова опікунська рада, яка залучила до своєї системи власників і користувачів лісів світу на площі понад 188 млн га, та більше 50 тисяч лісопереробних компаній.

У рамках взятих на себе зобов’язань, учасники FSC мають забезпечувати стеження руху деревини за усіма технологічними, логістичними ланцюгами постачання в усьому світі, доносячи інформацію про всі аспекти походження деревини до кінцевого споживача. Зрозуміло, що це ставить непрості завдання щодо гарантування надійності тих заяв, які вказуються продавцями сертифікованої лісопродукції та убезпечення від видозмін, втрат і фальшування інформації про сертифікований статус деревини у процесі руху по ланцюгу постачання.

До сьогодні такими запобіжниками були внутрішня система контролю на лісових і деревообробних підприємствах у рамках дії стандарту ланцюга постачання продукції (FSC-STD-40-004) та зовнішнього контролю зі сторони органів сертифікації та міжнародного акредитаційного центру. Разом із тим, зовнішній контроль є не регулярним і він часто не в змозі перевірити, щоб FSC-заява постачальника була ідентична заяві покупця. Продавець, передаючи продукцію покупцеві та товаро-супровідну документацію, міг зазначати в ній одну заяву (щодо сертифікованого статусу деревини), а далі у своїй системі обліку вказувати іншу. Таким чином у системі з’являлася деревина, яка на справді не відповідала заявленому сертифікованому статусу. Відомі випадки, коли було виявлено, що заявлена продукція не була сертифікована, в результаті чого компанії-продавці зазнавали значних фінансових і репутаційних збитків.

Зі збільшенням сертифікатів та ускладненням ланцюгів постачання, ризики виникнення таких проблем лише посилюються. Власне ці та інші чинники зумовили необхідність створення онлайн-платформи FSC-заяв OCP (Online Claim Platform) як інструмента адміністрування ланцюга постачання та автоматизації виконання вимог стандартів FSC.

Що таке онлайн-платформа FSC-заяв?

Онлайн-платформа FSC-заяв:

добровільний інструмент для утримувачів FSC-сер­ти­фі­ка­тів, який можна використовувати для виконання більшості вимог сертифікації ланцюгів постачання (CoC);

багатомовна інтернет-плат­форма, що дозволяє утримувачам сертифікатів зберігати та перевіряти дані про угоди щодо FSC-сертифікованої продукції;

забезпечує безпечне зберігання даних про угоди сторін, що торгують сертифікованою продукцією;

дозволяє будь-якій організації, що торгує FSC-сер­ти­фі­ко­ваною продукцією, користуватися платформою в будь-який момент, незалежно від місцезнаходження;

надає інструменти та серві­си, що задовольняють потреби організацій будь-яких розмірів.

Ведення обліку договорів із сертифікованими покупцями (постачальниками) та перевірка статусу їх сертифікатів, договорів, формування звітів за породами, країнами та обсягами обігу продукції, а також забезпечення інформацією щодо вихідних FSC-заяв та багато іншого може бути досягнуто за допомогою OCP.

Як почати використовувати OCP?

Для початку роботи в системі OCP утримувачам FSC-сер­ти­фі­катів достатньо зареєструватися, здійснивши кілька простих кроків:

знайти себе, використовуючи свій номер сертифіката або назву підприємства на веб-сайті http://ocp.fsc.org;
обрати свого адміністратора OCP;
активувати свій аккаунт;
погодитися з умовами користування системою та обрати пароль;
увійти в систему під своїм логіном і перевірити правильність введеної інформації.

Робота в OCP передбачає встановлення зв’язків між постачальниками та покупцями продукції, після чого до системи можна вносити інформацію щодо FSC-заяв. При цьому інформація може вноситись як самими постачальниками, так і покупцями продукції. OCP також може використовуватись для внесення як FSC-сертифікованих, так і для не сертифікованих закупок від FSC-сертифікованих та не серти­фікованих постачальників для подальшого відстеження своїх закупок і (або) продаж, формуючи відповідні звіти в системі OCP.

Слід зауважити, що існує три способи внесення заяв:

Найпростішим є спосіб вносити заяви безпосередньо на веб-сайті OCP. Цей спосіб підходить для тих, хто вносить разові заяви (невелика кількість серти­фікованого товару). Присутня також можливість обробки електронних таблиць або подальша інтеграція до існуючої IT-системи підприємства, коли є потреба ввести декілька заяв.

До системи вноситься вся інформація щодо партії продукції, яка була реалізована, зокрема: кількість продукції, породи, країна походження, номер та дата заяви. Після цього дані перевіряються та підтверджуються другою стороною у випадку відсутності помилок і вже зберігаються у системі.

Визначення порід та країн заготівлі

Інформацію про країну заготівлі деревини та деревній породі все частіше запитують державні органи з метою дотримання торгового законодавства. Завдяки OCP можливо автоматично отримувати ці дані, тобто такий інструмент допомагає досить просто дотримуватись національних законів. Це відбувається без надання можливості користувачу бачити весь ланцюжок поставок.

Інформація про країну заготівлі та породу потрібна, коли деревина або деревне волокно вперше вводиться у ланцюжок постачання FSC. Утримувачам сертифікатів, які купують деревину у лісових господарствах, потрібно ввести види і країну заготівлі конкретного придбаного матеріалу, як це зазначено у рахунках.

Утримувачам сертифікатів, які купують продукт, що містить деревину від постачальників контрольованої деревини, також необхідно буде ввести породи і країну заготівлі. Ця інформація повинна бути надана постачальником (відповідно до стандарту ланцюга постачання).

OCP зможе використовувати цю інформацію для формування «логічної карти джерел», яка показуватиме список можливих видів і можливих країн заготівлі для конкретного продукту в будь-якій точці ланцюга поставок. Чим більше число можливих введених маршрутів, тим більший буде список можливих видів та походження.

Захищеність даних

Особливої уваги заслуговує забезпечення захищеності ваших даних, адже FSC не збирає та не зберігає будь-які особисті або фінансові дані. Вся інформація внесена утримувачами сертифікатів є виключно їх власністю і вони контролюють, як нею ділитися. OCP не розповсюджує подібну інформацію, якщо це не погоджено безпосередньо із утримувачем сертифіката.

OCP розміщено на серверах Amazon’s Web Service. Програмне забезпечення OCP періодично проходить перевірку безпеки незалежними експертами (третьою стороною). Доступ до інформації буде обмежено поточною політикою системи FSC. Це означає, що FSC не матиме доступу до даних в OCP.

Клієнти та постачальники утримувачів сертифікатів будуть мати доступ тільки до тієї інформації, якою з ними діляться утримувачі сертифікатів, базуючись на FSC-заявах та зміні прав власності.

Орган з сертифікації матиме можливість переглядати ту інформацію, до якої він має на даний момент доступ, а саме: відправлені FSC-заяви та ті, які отримані від постачальників і тільки після угоди між власником сертифіката та органом з сертифікації. FSC не матиме прямого доступу до інформації щодо транзакцій або даних у платформі.

FSC не має доступу до аккаунтів власників сертифікатів або даних облікового запису, у тому числі, будь-якої інформації щодо ланцюга постачання власника сертифіката.

Мотиваційні чинники використання ОСР

У середині 2016 року має бути ухвалена нова редакція стандарту ланцюга постачання продукції (FSC-STD-40-004 V 3.0), яким мають бути запроваджені додаткові вимоги до перевірки трансакцій купівлі-продажу кожної партії деревини. Серед різноманітних опцій забезпечення вимог стандарту оптимальною вважається запровадження і використання саме ОСР. Також онлайн-платформа FSC-заяв надаватиме допомогу при виконанні законодавчих вимог, зазначених у Регламенті ЄС з питань торгівлі деревиною, Законі Лейсі, відображаючи інформацію про можливі країни заготівлі та види, навіть у випадках дуже складних видів продукції, таких як папір та ДВП-продукти. Це буде зроблено навіть при тому, що користувач платформи не матимете змогу бачити повний ланцюжок постачання.

ОСР спрощує адміністративні вимоги для власників сертифікатів FSC. Наприклад:

вимога вести облік постачальників та перевірка стану їх сертифіката;
вимога зберігати дані про всі види і країни заготівлі для всіх продуктів;
вимога робити звіти щодо обсягів вхідного матеріалу;
вимога вести список «тип товару», якщо власник сертифіката вносить «тип товару» в свій OCP запис.

FSC аналізує додаткові шляхи, щоб ОСР могло значно зменшити адміністративний тягар стандарту ланцюга постачання.

Додатковою перевагою ОСР є її безкоштовність для утримувачів сертифікатів.

Отримання додаткової інформації щодо OCP

На http://ocp-info.fsc.org роз­міщена вся інформація, яка необхідна для роботи з OCP. Інструкції і відео можна завантажити на: http://ocp-help.fsc.org

По допомогу також можна звернутися до Національного представництва FSC в Україні по еmail: p.kravets@ua.fsc.org.

Пропонуємо скористатися унікальним сервісом вже сьогодні.

Павло КРАВЕЦЬ,
директор Національного
представництва FSC в Україні,
доцент кафедри лісового
менеджменту НУБіП України,
“Лісовий і мисливський журнал”

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Top